elektronicznyswiat.pl

Elektronika i Multimedia

help desk IT
Multimedia

Jak help desk IT może pomóc Twojej firmie?

W Twojej firmie często pojawiają się problemy z prawidłowym działaniem komputerów i sieci? Pomyśl o skorzystaniu z help desku!

Coraz więcej biznesów bazuje na sprawnym działaniu zaplecza informatycznego, dlatego też jakiekolwiek problemy z jego działaniem mogą przełożyć się natychmiast na ich pracę. Aby temu zapobiegać, nie trzeba jednak angażować informatyka, ponieważ można skorzystać z tańszego rozwiązania jak help desk IT. Czym dokładnie jest help desk i jakie ma on zastosowanie? Gdzie go zamówić? Jakie są główne zalety związane z jego wykorzystaniem?

Co to jest help desk? Definicja i przeznaczenie

Warto rozpocząć od tego, czym dokładnie jest help desk. Termin ten odnosi się do formy udzielania pomocy na odległość z wykorzystaniem telefonów oraz komputerów.

Tym, co wyróżnia help desk, jest jego łatwa dostępność, ponieważ zgłoszenie problemu można wysłać błyskawicznie online lub przez telefon. Pomoc również udzielana jest szybko, dlatego też nie pojawia się sytuacja, że na specjalistę trzeba oczekiwać długimi godzinami. To powoduje, że firma może stale działać sprawnie, nawet jeżeli pojawiają się w niej różne usterki, awarie.

Wykorzystując help desk, można również wspomagać działanie firmy pod kątem IT, czyli informatycznym. Pomoc może wtedy polegać na udzieleniu informacji dotyczących działania systemów informatycznych, oprogramowania, sprzętu, ale również na rzeczywistym wsparciu, które polega na wykorzystaniu zdalnych pulpitów.

Jak stworzyć help desk IT dla firmy?

Aktualnie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać help desk na kilka sposobów. Jakie z nich są obecnie dostępne?

1. Samodzielnie przygotowany help desk

W przypadku, gdy firma ma swój dział informatyczny, wtedy może on pracować jako help desk. Co ważne, w przypadku firm mających wiele oddziałów dział informatyczny również może być jeden, by pomagać pracownikom w różnych lokalizacjach, co pozwala na zredukowanie kosztów.

Takie rozwiązanie praktykowane jest głównie w większych firmach, które mogą pozwolić sobie na przygotowanie własnego działu IT oraz jego obsługę.

2. Help desk jako outsourcing

Drugą opcją jest w tym przypadku help desk świadczony jako outsourcing. Wtedy obsługa świadczona jest przez firmę zewnętrzną, która posiada własne zaplecze informatyczne i świadczy ona usługi IT dla wielu klientów.

Dostępny w takiej formie help desk jest przede wszystkim łatwiej dostępny oraz dodatkowo tańszy od tego tworzonego w ramach firmy. To powoduje, że jest on chętnie wybierany przez przedsiębiorstwa zaliczane do kategorii MŚP – mikro, małe i średnie firmy, które poszukują tanich i efektywnych rozwiązań.

Help desk IT – jakie usługi obejmuje?

Informatyczny help desk polega na świadczeniu zróżnicowanych usług, zależnie od rodzaju problemu, z jakim stykają się pracownicy firmy. 

Przykładowy zakres czynności, jakie może zrealizować help desk w przypadku pojawienia się awarii:

  • pomoc w obsłudze programów komputerowych
  • naprawa usterek sprzętowych
  • usunięcie usterek oprogramowania, systemów informatycznych
  • zresetowanie haseł do systemów
  • nadanie uprawnień pracownikom do korzystania z systemów

Oczywiście, to jedynie przykładowy zakres prac, jakie obejmuje help desk, ponieważ, zależnie od wybranej oferty oraz uzgodnień, można także zdecydować się na inne usługi.

Jakie zalety ma help desk informatyczny?

Skorzystanie z obsługi informatycznej w formie jak help desk ma wiele zalet, co powoduje, że na taką ofertę decyduje się obecnie sporo firm. Do najważniejszych zalet tego typu usługi zaliczane są:

Szybka pomoc specjalistów

Przede wszystkim help desk jest bardzo dobrym wyborem, gdy konieczna jest szybka pomoc informatyków. Wtedy można skontaktować się z nimi na odległość i natychmiast uzyskać wsparcie. To powoduje, że firma wykorzystująca taką obsługę jest w mniejszym stopniu narażona na drogie przestoje.

Niskie koszty

Tym, co wyróżnia help desk na tle innych usług informatycznych świadczonych bezpośrednio w firmie, jest niska cena. Wobec tego oferta ta na pewno sprawdzi się w firmach, które nie mogą pozwolić sobie kosztowo na stworzenie własnego działu IT.

Szeroka gama usług

W ramach help desku można również otrzymać bardzo szerokie wsparcie, które powoduje, że rozwiązanie problemów jest łatwe i efektywne. Pracownicy help desku mogą pomóc zarówno w sprawach obejmujących hardware, czyli sprzęt komputerowy, sieciowy, jak i software, czyli programów, systemów informatycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.