elektronicznyswiat.pl

Elektronika i Multimedia

magento
Biznes

Dlaczego duże firmy wybierają wdrożenia Magento?

Marzysz o tym, żeby osiągnąć sukces w branży e-commerce? W takim razie wybierz platformę, która będzie dopasowana do Twoich potrzeb. Zanim podejmiesz decyzję, zwróć uwagę na intuicyjność panelu administracyjnego, możliwość optymalizacji technicznej, dostępne funkcje i wsparcie techniczne. Magento powstało w 2008 roku i cieszy się niesłabnącą popularnością. Zobacz, dlaczego duże marki chętnie decydują się na jego wdrożenie!

Magento – kilka słów o platformie

Zanim założysz działalność e-commerce, musisz podjąć szereg decyzji. Jedna z nich dotyczy platformy, na której założysz swój sklep internetowy. Pamiętaj, że powinna ona spełniać zarówno Twoje cele biznesowe, jak i wymagania klientów. 

Magento dostępne jest w dwóch wersjach:

  • Open Source, która pozwala za darmo pobrać i modyfikować kod źródłowy,
  • Commerce, w tym Adobe Commerce i Commerce Cloud (opartej na chmurze), wymaga wykupienia licencji. Cena zaczyna się od 22 tys. dolarów, a uzależniona jest od rocznych przychodów sklepu.

Platforma e-commerce pozwala swobodnie zarządzać dowolną liczbą produktów, dlatego doskonale sprawdzi się w przypadku dużych firm. Magento 2 udostępnia przydatne funkcje, takie jak zarządzanie produktami i zapasami. Oprócz tego pozwala ona skonfigurować filtry i nawigację, co co przyczyni się do wzrostu konwersji. W ten sposób poprawisz też ogólną wydajność strony. Szybko ładujący się sklep pomoże Ci obniżyć współczynnik porzuceń koszyka. 

Platforma Magento – wsparcie w rozwoju biznesu

Oprogramowanie oferuje dużą liczbę wtyczek, zarówno darmowe, jak i płatne. Dzięki temu dopasujesz sklep internetowy do swoich potrzeb. W przeciwieństwie do platformy SaaS (abonamentowej) masz nad nim pełną kontrolę. Magento pozwala zintegrować sklep online z różnymi bramkami płatności i systemami zewnętrznymi, takimi jak PayPal, Google Shopping, Allegro, eBay, czy MailChimp.

Panel administratora jest bardziej intuicyjny i przyjazny dla użytkownika niż w Magento 1. Sprzedawca poświęca mniej czasu na zarządzanie zamówieniami, kategoriami i produktami, tym samym może skupić się na innych obszarach prowadzenia działalności. Panel administracyjny ma jeszcze jedną istotną funkcję. Dostosowany jest on do urządzeń z ekranem dotykowym, dzięki czemu możesz wygodnie obsługiwać sklep. 

Magento ma wiele wbudowanych funkcji SEO, dzięki którym sklep znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Platforma e-commerce umożliwia:

  • tworzenie przyjaznych adresów URL,
  • wprowadzenie meta danych (meta title i meta description),
  • dodawanie opisów alternatywnych do grafik,
  • generowanie mapy witryny.

Dlaczego sklepy Magento są tak popularne?

Magento kładzie nacisk na bezpieczeństwo, w związku z tym regularnie aktualizuje oprogramowanie. W ten sposób platforma e-commerce skutecznie chroni sklepy przed cyberatakami i wyciekiem danych. To doskonała okazja, aby budować wizerunek odpowiedzialnej firmy.

W oficjalnym sklepie Magento znajdziesz 5 motywów, jeśli jednak chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, skorzystaj z usług agencji. Specjaliści zaprojektują szablon lub dodatkowe wtyczki, dopasowane do potrzeb klientów. Szablony Magento są responsywne, co oznacza, że dopasowują się do rozdzielczości ekranu urządzenia. Należy zaznaczyć, że doceniają to zarówno użytkownicy, jak i roboty wyszukiwarki. Dzięki temu sklep znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. 

Chcesz zarządzać kilkoma sklepami z jednego panelu administracyjnego? W takim razie wybierz Magento. Platforma poradzi sobie z dużym ruchem i rozbudowaną ofertę, liczącą ponad 100 000 produktów. W takiej sytuacji wybierz serwer dedykowany, dzięki czemu zyskujesz pewność, że sklep będzie działał sprawnie. Oprócz tego regularnie sprawdzaj prędkość strony, w tym celu skorzystaj z odpowiedniego narzędzia, takie jak PageSpeed Insights, GTMetrix, czy Pingdom. Z badań wynika, że strona powinna ładować się w ciągu 3 sekund. Każda sekunda opóźnienia obniża konwersję o 20%. 

Magento – poznaj kluczowe zalety

Jedną z głównych zalet Magento jest rozbudowany system analityki i raportowania. Dzięki temu możesz na bieżąco sprawdzać, czy działania marketingowe przynoszą spodziewany efekt, a w razie potrzeby je zmodyfikować. 

Magento jest świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy rozważają sprzedaż międzynarodową. Platforma pozwala stworzyć różne wersję językowe sklepu online. Sprzedawca może też łatwo ustawić:

  •  walutę,
  •  wysokość podatku,
  • formy płatności,
  • metody dostawy,
  • jednostki miary,
  • dane kontaktowe.

Platforma pozwala stworzyć dowolną liczbę kont użytkowników, dodatkowo w każdej chwili możesz zmienić uprawnienia lub przydzielić dostęp do panelu administracyjnego. Warto również wspomnieć o systemie zarządzania treścią (CMS). Ułatwia on tworzenie opisów produktów, landing pages i artykułów na bloga. Kreator stron wyposażony jest w funkcję “przeciągnij i upuść”, co czyni go przyjaznym dla użytkownika. Wystarczy kilka kliknięć, aby dodać i edytować treści. 

Podsumowanie

 Magento słynie ze skalowalności, elastyczności i stabilności, dzięki czemu doskonale sprawdzi się w przypadku dużych firm. Ponadto platforma gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa, tym samym sklep wzbudza zaufanie użytkowników. Wokół Magento skupiła się duża, zaangażowana społeczność, która pomoże Ci w rozwiązaniu problemów. 

Na uwagę zasługują też responsywne szablony, przyjazny interfejs i łatwa integracja z systemami zewnętrznymi. W ten sposób poprawisz doświadczenie klienta, jednocześnie zautomatyzujesz wiele procesów.

Materiał zewnętrzny